KAWAN / LAWAN (WHICH ONE YOU PREFER?)

7:27 PM / ~titik urine cruzados.inc /

Kekadang korang pernah fikir tak


Dalam hidup korang ni




Ada ke yang layak dpt title "Best friend"



Pernah kah anda berjumpa dengan seseorang...



Yang betul2 boleh tolong korang time susah

Yang betul2 boleh teman ko kat mane saje ko pergi

Yang boleh dengar sume masalah ko pastu die tolong selesaikan tanpa sebarang bayaran

Boleh tahu semua rahsia ko tanpa bocorkan kat orang lain

Yang same minat ngan ko (senang cite satu kepala)

Yang paham dengan perangai ko

Yang x pernah lupakan ko klo nak ke mana2

Yang x pernah buruk2 kan ko

Kalau ada silisih faham cepat2 je mintak maaf

Klo ada makanan lebih boleh dikongsi

Yang selalu tunai janji

Yang mempunyai plan masa depan yang sama cam ko

Yang salu tegur kesalahan ko dengan baik









Dengan kata lain member



YANG KO BOLEH PERCAYA SANGAT SAMPAI BILA2..




kawan tidak semestinya - mesti wanita dgn wanita....lelaki dengan lelaki

(dengan kata lain bukan pakwe atau makwe korang ataupun bini korang)




DAN




korang percaya tak kat sesiapa disekeliling anda

-roomate
-housemate
-coursemate
-schoolmate
-jiran
-sepupu - sepapat
-sesiapa saja yang mengenali anda




DAN




Pernahkah anda berkecil hati dengan orang2 di atas

Pernah x korang rase yang mereka ni seorang yang busuk hati

Rasa nak shoot je muke diorang kalo boleh

X pernah ngaku salah walaupun jelas kesalahannya

Cepat melenting

Ego dan emo

Selalu menyuruh dan mengarah tanpa memikirkan masalah orang lain

Selalu meminta2








Adalah perlu kamu fikirkan




kalau ada kawan yang dipanggil rakan sehidup semati yang korang berjaya jumpa


mesti terdetik jauh di sudut hati korg



"biarlah aku yg pergi dulu"



Supaya die akan ingat kita hingga hembusan terakhir die

Dan legasi itu sampai ke bila2

Sumbangan dan jasa kita akn dia kenang






Tak tahu lah..



kekadng ape yang aku baca dlm blog capoi

aku teringat balik

aku ada terfikir





adakah hidup kita akan jadi lebih bagus

tanpa ad rakan yang digelar rakan baik





tak payah susah2 untuk jaga hati masing2

tak payah nak tunggu bila nak kemana2

tak payah nak susah2 tinggalkan makanan



_____________________________________________________



BUKAN SENANG NK CARI RAKAN YANG BETUL2 BAIK




DAN BUKAN SENANG NAK MENYESUAIKAN DIRI DENGAN RAKAN YANG KO BAIK





TAK TAHULAH...




MUNGKIN SATU MASA NANTI MESTI AKAN ADA SESORANG SEPERTI INI..





p/s : post kali ini aku x refer kat mana2 pihak..cuma sekadar permainan minda untuk semua..bende yang sama juga aku telah kongsi dengan "n" dan kami bersependapat bahawa selama kita hidup berpuluh2 tahun..belum tentu lagi korg akan jpe org seperti ini...anda pula bagaimana??

11 comments:

Comment by Faive on October 21, 2009 at 8:40 PM

bicara tentang perlakuan buruk orang lain terhadap kita,
jadi,
bagaimana pula dengan perlakuan buruk kita terhadap orang lain...?

(berkata dalam nada macho)

Comment by 'they call me : dindang' on October 21, 2009 at 10:41 PM

cume nk tmbh,

Ada ke yang layak dpt title "Best friend"

bila fkir balik,
ade ke kita layak jd besfren siapa2?

Comment by cruzados.inc on October 22, 2009 at 2:14 PM

haah
2 sebab la
kite x leh nk ngam ngan org
sbb
org x leh nk rapat ngan kita
mgkin juga kita yg salah
tapi mana silapnya???
tepuk data tanya seleralah kwn2
tapi satu mase nanti akan ad best fren korg
x kan mak atau ayah korg pon x tersenarai sebagai teman rapat anda
adik beradik anda
biasalah tersalah kata
tapi air dicincang x kn putus kan
same juga kawan dimana2 pon
kalo kita buat baik ngan org
org akan buat baik ngan kita..
tapi bila kita aniaya org
org akan aniaya kita balik
silap2 ape kite buat dpt 2x ganda balasan







"sekali lagi saya ingatkan
post ini x de point kat sesape!!
bukan berniat untuk burukkan sesiapa..
just mind game tok kepale otak korg fikir sat
betapa jauhnya sikap anda terhadap org lain
dan bertapa jauhnya respon org lain terhadap sikap anda
DAN
apa yg anda perlukan
ni satu survey yg bagus kot"

adib"

Comment by nasri.azlan on October 23, 2009 at 6:25 PM

btol2..persoalan ny skang..
adakah kite cukup baek utk org laen?? huhu..
normal la tue org wat salah..
kite pon wat salah..
tp smua tu menyebabkn kite lbey kenal erti idop..
sum1 penah ckp kt ak,
wat je ape yg ko suke..
asal kn ko bahgia & xmenyusah kn org..
so, pd mmbr2 ku sekalian yg ak ad wat salah..
mintak maap bebyk2..
lastly, jom la kite saling2 bermaaf2an..
:)

Comment by cruzados.inc on October 24, 2009 at 1:48 PM

hahha
same la kita

Comment by Bijen M. on October 29, 2009 at 5:42 PM

'kawan' dgn tuhan dulu.
nanti tuhan tunjuk sapa kawan kita.
huahuahua.

Comment by hasifi b hasnan on October 29, 2009 at 6:43 PM

baek kawan je ngn sumer... hihi (kluar topik ke aku nih?)

Comment by cruzados.inc on October 29, 2009 at 9:39 PM

bijan : trimas..baru aku tersedar..kita ni kawan dgn manusia rmi..dgn tuhan bagaimana pula??

sipi : btul lah tu..ak bwat cmtu je skunk.kwn je kenal x knl.dorg suke ke x...2 g mam

Comment by k3me on November 1, 2009 at 4:08 PM

ko pnah jmpe x org yg ade best fren forever cmtu? ak pna jumpe bnyk dak2 cmtu kat skola dlu. tp in the end, bile da rapat sgt. when u know all the plus n minus. u'll start searching for a better one.. dan bese aa member2 rapat yg aku tgk tu, xd aa lame sgt.. paling lame pon setahun 2 je. ade gak yg sebulan 2. hurmm.. xtaw r.. nest gak klo ad kawan yg bole dipanggil bestfren..

Comment by pESAwah on November 21, 2009 at 9:33 AM

bsgi aku berkawan jelah dgn sesape pon.
setiap org ade kurangnye, xboleh nak perfect,
semua ape yg kite nak,die ade. just be as what u can be and as long seseorang itu boleh menerima kawan die seadanya..itu dah cukup baik~

"dunia ni akan rase lebih lame andai tiada kawan di sisi anda" :) hehe

Comment by chapoi on December 2, 2009 at 5:41 PM

adib...cam ape aku tulis kat blog aku tu....mase tu aku buta...aku ego...aku bodoh...ko jgn la amik perhatian kt ape aku ckp....sebb tkde betulnye yg aku ckp...just lepaskn marah kt orng...aku tk pandai nk marah2 orng depan2....


btw,lepas satu sem yg agak menyakitkn ati aku...ngn dlm kepala otak aku asyik fikir asal member2 aku sume palat nk campur tangan dlm hal peribadi aku sampai aku kena tanggung sume...kena marah,kena maki,kena herdik...sume tu aku dah biase satu sem....sampai orng kutuk aku pon aku dah lali n wat bodo je....

skrng,aku dah fikir2kan balik,kenapa diorng wat camtu,setahu aku sume kawan2 aku baik...kenape diorng tikam blakang aku...kenapa diorng depan aku senyum tp aku rase cam kat blakang aku wat muka cam anjing...aku sedar skrng,diorng wat sebb diorng sayang aku....tkde niat nk jatuhkn aku,sakitkn aku or ape2...

kite slalu camni...rase member slalu wat palat ngn kite....tp penah ke kite fikir yg time2 member2 kite tolong bile perlu....cam aku ni yg slalu short duit,member2 satu rumah jgk yg aku pinjam....so,kenapae aku tk reti2 nk bersyukur ngn ade member camtu...mesti sebb diorng sayng aku sebb tu diorng wat camtu even skali pandang cam diorng nk campur tgn hal peribadi aku or just nk backstab....



ingtlah....member yg kite ade skrng yg terbaik....layak panggil besfren....aku just nk mintak maaf kt sume

Post a Comment